Vi får er att synas

Lämna ett bra första intryck, locka nya kunder och öka er försäljning.

primär logo, sekundär logo och favicon

färpalett, typsnitt, mönster & symboler

design av  trycksaker, ex. flyers & broschyer

Kreativt landskap_ny logo

Grafisk profil är en viktig del av varumärkets visuella framträdande

Den består oftast av flera komponenter, inklusive en primär och sekundär logotyp, en specifik färgpalett, typsnittskombination och olika trycksaker.

Logo

En stark logotyp är hjärtat av varje varumärke - den är varumärkets grafiska kännetecken. Logon är utformad för att vara unik och lätt igenkänningsbar, vilket gör att den associeras direkt med företaget eller tjänsten/produkten.

Färgpalett

En specifik färgpalett används för att ge varumärket en enhetlig och igenkänningsbar estetik. Färger kan kommunicera olika känslor och associationer, och valet av färger bör vara i linje med varumärkets värderingar och ton.

Typsnitt

Det valda typsnittet eller typsnitten används för att skapa en enhetlig stil i all text som associeras med varumärket. Det kan vara olika typsnitt för olika ändamål, som rubriker och brödtext, men de bör samverka för att bibehålla en konsekvent identitet.

Trycksaker

Här inkluderas allt från visitkort och brevpapper till förpackningsdesign & marknadsföringsmaterial. Trycksakerna ska följa den grafiska identiteten för att säkerställa en enhetlig och professionell framtoning i alla former av kommunikation.

Ett axplock av våra tidigare projekt

Funderar du på en ny grafisk profil?

Webbyrån för bygg, städ och flyttföretag som vill dominera på sin lokala marknad.
Så når du oss
Qonnectus Digital Agency AB
559350-3393
Österled 8, 732 46 Arboga
info@qonnectus.se 076 - 007 34 42 Integritetspolicy Allmänna villkor
© 2023 Qonnectus Digital Agency AB | Allt innehåll på den här webbplatsen är skyddat av lagen om upphovsrätt.