HEMSIDOR SOM SÄLJER

Förvandla din hemsida till ditt företags största tillgång

Oavsett vilket skede du befinner dig i med ditt företag, behöver din hemsida vara mer än en statisk sida, mer än bara ett visitkort på nätet.

Den behöver vara ditt säljteam + ditt marknadsföringsteam + ditt kundserviceteam – alla samlade på ett ställe.

Vår 3-stegsprocess

Vår 3-stegsprocess kortar ner produktionstiden och minskar behov för återkommande omarbetningar. 

Vi älskar att bygga hemsidor.

Men vi är inte lika förtjusta i prisförhandlingar eller i att skicka ut offerter baserade på din omsättning istället för dina behov. 

Därför erbjuder vi hemsidor till fast pris.

Nedan ser du vad som ingår och vad hemsidepaketen kostar:

lilla paketet

15 000:-

  • Hemsida byggd i WordPress
  • Mobilanpassad
  • Upp till 5 undersidor
  • SSL-kryptering för säker surf
  • Hastighetsoptimerad
  • SEO-optimerade hemsidetexter
  • On-page SEO
  • Korrekt uppsättning och optimering av Google Business Profile
  • Bilder från Depositphotos.com
  • Innehållsanalys & strategi
  • Sociala medier – analys och strategi
  • 1 års fri support (1h/mån)
  • Passar bäst för nystartade företag utan befintlig hemsida

mellan paketet

25 000:-

  • Hemsida byggd i WordPress
  • Mobilanpassad
  • Upp till 10 undersidor
  • SSL-kryptering för säker surf
  • Hastighetsoptimerad
  • SEO-optimerade hemsidetexter
  • On-page SEO
  • Korrekt uppsättning och optimering av Google Business Profile
  • Upp till 5 högupplösta bilder från Depositphotos.com
  • Genomgång och korrekt uppsättning av Google Analytics, Google Tag Manager & Google Data Studio.
  • Innehållsanalys & strategi
  • Sociala medier – analys och strategi
  • 1 års fri support (1h/mån)

stora paketet

40 000:-

  • Hemsida byggd i WordPress.
  • Mobilanpassad
  • Upp till 20 undersidor
  • SSL-kryptering för säker surf.
  • Hastighetsoptimerad
  • SEO-optimerade hemsidetexter
  • On-page SEO
  • Optimering av Google Business Profile
  • Genomgång och korrekt uppsättning av Google Analytics, Google Tag Manager & Google Data Studio.
  • Upp till 10 högupplösta bilder från Depositphotos.com
  • Innehållsanalys & strategi
  • Sociala medier – analys och strategi
  • 1 års fri support (1h/mån)

Vanliga frågor om våra hemsidepaket

WordPress är ett av världens mest populära publiceringsverktyg. Över 450 miljoner hemsidor är byggda i WordPress, vilket är ungefär 37% av världens alla hemsidor.

Det är ett stabilt och användarvänligt verktyg och en fantastisk plattform att använda när man vill bygga hemsidor. 

En mobilanpassad hemsida kommer att anpassa sig efter skärmstorlek och se lika bra ut oavsett om du använder dator, surfplatta eller mobiltelefon. 

Vilka sidor som ingår beror på din verksamhet och vilket paket du väljer. Har du precis startat ditt företag och inte har en befintlig sida brukar det räcka med Lilla paketet. Där ingår förstasidan, även kallad HEM-sidan och upp till 5 undersidor. Exempel på undersidor i Lilla paketet kan vara: 

Våra tjänsterTjänst 1Tjänst 2Om ossKontakt

Har du ett företag med flera olika produkter eller tjänster brukar vi rekommendera Mellan paketet. Här ingår förstasidan, HEM-sidan, och upp till 12 undersidor. Exempel på undersidor kan vara (nedan har vi använt ett städföretag som exempel): 

Våra tjänster – Hemstädning – Flyttstädning – Fönsterputs – Kontorsstädning – Byggstädning – Om oss – Referenser – Kontakt – Blogg – Cookie-och integritetspolicy – Allmänna villkor.

Vad händer om du bara behöver HEM-sida + exempelvis 7 undersidor, behöver du köpa det större paketet? Nej, självklart inte. Du kan köpa till extra undersidor för 1500 kr ex. moms per sida. 

SSL står för Secure Socket Layer och används för att kryptera trafiken mellan en webbserver och en webbläsare. Hela syftet med SSL är att säkra den information mellan besökaren och hemsidan. Din hemsida framstår som trygg och säker och även Google premierar sidor som har SSL-certifikat och https://-adresser. 

Hur kan du se om en hemsida har SSL?

Om hemsideadressen börjar med https://, om en hänglåsikon visas i adressfältet och om det står att certifikatet är giltigt när du klickar på hänglåsikonen – då vet du att hemsidan har SSL.

On-page SEO avser optimering av hemsidans struktur och innehåll – allt som finns på sidan och är därför 100% under din kontroll. Målet med on-page SEO är att hjälpa sökmotorerna att känna igen din hemsida för de ord du vill ranka för. Jobbar du aktivt med detta kan det ge dig högre rankning i sökmotorerna och driva mer organisk trafik till din hemsida.

Vissa saker gör man bara en gång och det är när man börjar bygga en hemsida (exempelvis sidstruktur, HTTPS, hastighetsoptimering). Andra saker behövs lite då och då – varje gång man publicerar ett nytt blogginlägg, lägger upp en ny undersida osv. behöver man optimera innehållet.

On-page SEO bör göras även om du rankar som #1 i sökresultaten eftersom SEO är en pågående process.

Kort och gott – JA! Vi vill ge alla våra kunder en bra grund att stå på även om de inte är redo att investera i och aktivt jobba med SEO.

Google Business Profile är ett viktigt verktyg för alla företag som vill synas online. Det hjälper ditt företag att interagera med din målgrupp, samt ger användbar information till nuvarande och potentiella kunder. När någon söker efter ditt företag på Google – eller söker efter termer som är relaterade till ditt företag – vill du se till att de lätt kommer åt all information de behöver för att kunna kontakta dig, hitta dina öppettider, köpa något och lämna goda omdömen efter att de har varit i kontakt med dig.

Google Analytics (GA) är ett spårningsverktyg som du kan installera på din hemsida. Den samlar då in användardata som sidvisningar och sessioner, som du kan analysera i Google Analytics-gränssnittet.

Google Tag Manager (GTM) är i huvudsak bara mellanhanden mellan det du implementerar på din hemsida och spårningsverktyget Google Analytics, dit data skickas. Använd GTM om du planerar att använda andra verktyg så som Facebook Pixel & Google Ads.

Med Google Data Studio kan du enkelt ansluta olika datakällor (Google Analytics, Google Ads eller Facebook Ads). Den samlar all din spårningsdata på ett ställe och du kan lätt få fram anpassade rapporter som du kan dela med dina medarbetare och/eller kunder.

Uppdateringar av CMS-verktyg, tema och tillägg.

Regelbundna backuper av din hemsida.

Enkla ändringar i navigeringen (lägga till, flytta eller ta bort något i navigeringen).

Saknar du svar på någon fråga?

Eller behöver ditt företag en skräddarsydd lösning?

© 2022 Qonnectus Digital Agency AB | 559350-3393