SEO-ANPASSAT INNEHÅLL

Vad är det riktiga syftet med en Googlesökning?

Vad vill användaren verkligen ha svar på?

SEO-anpassat innehåll handlar bl.a. om hur det innehåll som du producerar lever upp till sökarens förväntningar och hjälper din målgrupp att få den information de söker efter och vill ha om ditt företag.

Vår 3-stegsprocess

Vi jobbar i sprints och varje sprint är en fristående tjänst som kombineras efter ditt behov.

Ett enkelt och prisvärt alternativ till ineffektiva, dyra & långsiktiga kontrakt.

SPRINT 1:

Förstudie, strategi & plan

Vi sätter grunden för din organiska närvaro. Tillsammans svarar vi på de tre viktigaste frågorna – varför, vem och hur?

Varför ska du investera i att skapa innehåll, vem är det du hjälper och hur hjälper du dem på ett sätt som ingen av dina konkurrenter gör? 

  • Vi sätter tydliga och mätbara mål
  • Vi väljer rätt KPI:er som ska mätas
  • Vi lär känna din idealkund
  • Vi väljer de innehållstyper som du ska fokusera på
  • Vi skapar en innehållskalender
  • Vi gör en grundlig sökordsanalys
  • Vi väljer de marknadsföringskanaler som passar din verksamhet
  • Vi analyserar dina konkurrenter och deras närvaro på nätet

Sprint 2: Produktion

Betala för det du behöver, inget mer.

Lilla paketet

15 000:- / kvartal

  • 3 blogginlägg om 800 ord
  • 1 blogginlägg om 1500 ord
  • 1 ”lead-magnet”; exempelvis nedladdningsbar checklista, mall eller guide
  • 1 video á 20 sekunder
  • 2 inlägg i en vald kanal i veckan
  • 30 min. kommunikation med er publik i veckan (svara på recensioner, frågor, nätverka & driva engagemang)

Mellan paketet

30 000:- / kvartal

  • 6 blogginlägg om 800 ord
  • 2 blogginlägg om 1500 ord
  • 2 ”lead-magnets”; exempelvis nedladdningsbara checklistor, mallar eller guides.
  • 1 video á 45 sekunder
  • 3 inlägg i två valda kanaler i veckan
  • 45 min. kommunikation med er publik i veckan (svara på recensioner, frågor, nätverka & driva engagemang.

stora paketet

45 000:- / kvartal

  • 12 blogginlägg om 800 ord
  • 3 blogginlägg om 1500 ord
  • 3 ”lead-magnets”; exempelvis nedladdningsbar checklista, olika mallar eller guides.
  • 2 videos á 60 sekunder
  • 4 inlägg i två valda kanaler i veckan
  • 60 min. kommunikation med er publik i veckan (svara på recensioner, frågor, nätverka & driva engagemang).

SPRINT 3: Analys och optimering


Innehållsmarknadsföring handlar inte längre om att bara skapa bra och relevant innehåll.
Det handlar om att visa resultat.

  • Vet du hur besökarna använder din hemsida?
  • Vet du var din hemsidetrafik kommer från?
  • Vet du vilket innehåll på hemsidan som fungerar bäst?
  • Vet du vilka innehållstyper som genererar faktiska intäkter?
  • Vet du vilka delar av din hemsida som konverterar bäst?

Om svaret på alla frågorna ovan är ja – grattis! Du vet precis vad din marknadsföringsbudget går till och hur du kan optimera insatserna för att generera mer pengar till företaget. 

Om svaret på någon av frågorna är nej – oroa dig inte. Det är just därför som vi erbjuder vår tredje sprint. Vi hjälper dig att analysera datan och optimera dina marknadsföringsinsatser – där det slutgiltiga målet är att generera mer pengar till företaget. 


Det du får:

  • Google Tag Manager installation
  • Google Analytics installation
  • Uppsättning av upp till 10 konverteringsmål
  • Mätning av din hemsidetrafik
  • Koll på vilka källor som genererar trafiken
  • Koll på användarbeteendet på din hemsida
  • Koll på vilket innehåll som som driver resultat
  • Möjlighet att förbättra din trafikstrategi
  • Handfasta råd på vad du kan göra för att förbättra konverteringen
  • Anpassade rapporter

Vanliga frågor om våra innehållspaket

Det stämmer! Varje sprint är en fristående tjänst så det finns inget behov av långsiktiga avtal. Du bestämmer hur många sprints du vill köpa och hur ofta.

Antalet sprints som du behöver beror lite på hur din nuvarande situation ser ut, hur din hemsida och ditt innehåll presterar idag och hur stor budget du har. Men många av våra kunder köper flera sprints under året, ex. SPRINT 2 (Produktion) köps vanligtvis 2-4 gånger per år för att säkerställa att tillräckligt med innehåll skapas och att du som kund får ut det mesta av din investering.

Sökord eller nyckelord är de ord och fraser som någon använder när de söker efter information på nätet.

Vi fokuserar på att skapa fantastiskt innehåll till din hemsida och dina sociala kanaler.

Att vara aktiv i sociala medier är extremt viktigt för många branscher, men att bara fokusera på sociala medier räcker inte. De flesta av oss vänder oss till Google när vi söker efter en produkt eller en tjänst. Därför är det viktigt att ha en tydlig innehållsstrategi och investera i att producera SEO-anpassat innehåll som både sökmotorerna och dina kunder kommer att älska.

Allt innehåll vi skriver granskas med Copyscape och du kan känna dig trygg med att allt innehåll du får från oss är 100% unikt.

Du har full upphovsrätt till allt innehåll vi skapar för ditt företag.

Om du har ett företag som säljer en produkt eller en tjänst som folk söker efter, och du inte kommer upp bland de översta resultaten i sökmotorn – då är innehållsmarknadsföring en bra investering för ditt företag.

Är du redo att ta ditt företag till nästa nivå?

Låt oss jobba tillsammans!