PPC står för "pay-per-click," vilket innebär att du betalar varje gång någon klickar på din annons.
Vi jobbar främst med Google Ads och Facebook Ads.
Google Ads: möjliggör att ditt företag syns högst upp i Googlesöket när dina potentiella kunder söker efter dina tjänster.
Facebook Ads: medan Google fokuserar mer på sökord för att hitta en publik för annonser, använder Facebook användardata för att visa annonserna för din idealkund.
PPC-annonsering är uppbyggt som ett auktionssystem där du som annonsör budar om placeringen av dina annonser när någon söker efter specifika sökord (nyckelord), som är relaterade till dina tjänster.
Den första månaden betalar du en fast avgift för den initiala kampanjuppbyggnaden, och därefter debiterar vi en fast månadsavgift för att hantera dina annonser.
Hur mycket du ska lägga på själva annonskostnaden beror på dina behov, hur snabbt du vill växa och framförallt på vad din konkurrens gör. Vi brukar rekommendera en annonsbudget på minimum 8 000 kr, men om du verkar inom en hårt konkurrensutsatt bransch kan det bli så att budgeten behöver utökas ytterligare.
Det varierar, men du bör kunna se resultat ett par dagar efter att vi lanserat din kampanj.
Det finns många fördelar med PPC-annonsering.
Den främsta fördelen är naturligtvis att driva mer besökare till ditt erbjudande.
En annan fördel med PPC-annonsering är att du har full kontroll över din budget och betalar endast när någon klickar på din annons.
Data som samlas in från dina annonser kan också bidra till att identifiera optimeringsmöjligheter för din SEO-strategi.