Sökmotorernas algoritmer förändras ständigt, vilket innebär att ingen kan garantera att din hemsida kommer att nå plats 1 på Google. Med det sagt, så arbetar vi hårt med att implementera beprövade SEO-strategier för att säkerställa att din hemsiderankning och ditt inflöde av organisk söktrafik förbättras över tid.
Vi skulle så gärna vilja säga att din hemsida kommer att vara synlig på Googles förstasida inom 3-4 månader, men det skulle inte vara helt sant. För det beror verkligen på. En genomsnittlig kampanj kan ta 6-12 månader. Ibland längre, ibland kortare. Mer konkurrenskraftiga sökord kan ta längre tid och alla sökord beter sig olika.
Om du har ett företag som säljer en tjänst som folk söker efter, och du inte kommer upp bland de översta resultaten i sökmotorn - då är lokal sökoptimering en bra investering för ditt företag.
Google Ads är bättre för snabba resultat och SEO är bättre för långsiktig rankning. Om du har begränsad budget men gott om tid rekommenderar vi SEO. Om du vill vara högst upp i sökresultatet på första sidan typ nästa vecka är det Google Ads du ska satsa på.
Men om du kan och har den ekonomiska möjligheten är den allra bästa strategin att göra både och - Google Ads och SEO fungerar väldigt bra ihop.
Positiva recensioner på plattformar som Google, Offerta och Facebook kan påverka din rankning. Men framförallt bygger det förtroende bland potentiella kunder. Att aktivt arbeta med att uppmuntra nöjda kunder att lämna recensioner är en viktig del av lokal sökoptimering.
Sökord eller nyckelord är de ord och fraser som någon använder när de söker efter information på nätet.
Några exempel:
Flyttstädning Åkersberga
Renovera köket Västerås
Fasadmålning pris
Flyttfirma nära mig
Att vara aktiv i sociala medier är extremt viktigt för många branscher, inklusive bygg, städ och flyttbranschen, men att bara fokusera på sociala medier räcker inte. De flesta av oss vänder sig till Google när vi söker efter en tjänst eller produkt. Därför är det viktigt att ha en tydlig strategi och investera i att producera SEO-anpassat innehåll som både sökmotorerna och dina kunder gillar.
Och, din Facebooksida är inte din egendom, Facebook äger den och kan välja att stänga ner den närsomhelst. Har du då lagt flera månaders arbete på att endast marknadsföra dig den vägen kommer du att tappa allt du har byggt upp och får börja om från noll. Din hemsida är din egendom, du har full kontroll över den.
Du har full upphovsrätt till allt innehåll vi skapar för ditt företag.
Det enkla svaret är 1.
Det lite längre svaret är att det beror på storleken på det geografiska området.
Låt oss ta några exempel:
Om vi har en kund som driver en städfirma i Arboga kommer vi inte att ta in en till kund som driver städfirma i Arboga.
Om vi har en kund som driver ett måleriföretag i Åkersberga (Stockholms län), kan vi ta in en målerifirma som bedriver sin verksamhet i exempelvis Haninge och en i Södertälje - för dessa konkurrerar inte om samma lokala marknad.